CFR Călători vrea pe viitor să pună trenuri Intercity pe cea mai lentă magistrală feroviară a țării

Ultima Actualizare: februarie 1, 2024Tags: ,

Ruta feroviară București Nord – Craiova -Timișoara – Arad este potrivit jurnaliștilor de la hotnews.ro, cea mai lentă magistrală feroviară a țării. Potrivit sursei citate, în prezent, sunt așa de mulți restricții, și așa de multe lucrări sunt de făcut pe viitor, încât pe această rută trenurile IR au o viteză medie de 50 km/h și sunt destule secțiuni de 35 km/h.

Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri a CFR Călători este adaptată cererii pieței, atât prin optimizarea tipului de serviciu oferit călătorilor, cât şi a programului şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile. După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulația acestei categorii de tren. Astfel au fost proiectate pentru circulație în anul 2023 un număr de 12 trenuri pe rutele: București Nord – Cluj Napoca și retur; București Nord – Constanța și retur; Braşov – Constanța și retur; București Nord – Suceava și retur; București Nord – Pașcani – Iași și retur; București Nord – Teiuș – Arad și retur. În planul de mers de tren 2023/2024, pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător şi acolo unde viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis serviciul Intercity, acesta a fost introdus pe alte două noi relații: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur. De asemenea, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord – Craiova – Timișoara – Arad”, susțin reprezentanții companiei.

Partajează acest conținut!