Românii au început să fugă de cumpărăturile online
România a ocupat în 2023 ultimul loc din Uniunea Europeană în privința ponderii firmelor care au efectuat vânzări online. Țara noastră nu reușește să avanseze în topul vânzărilor online, deși tehnologia avansează zilnic.
Numărul firmelor din România care au vândut online în 2023 sunt în proporție de 12,9%, ultimul loc din Uniunea Europeană, potrivit unui raport al Eurostat. Înaintea țării noastre se află Luxemburg (13,4%) și Bulgaria (15,1%). La nivel european, firmele mari sunt cele care înregistrează cea mai mare pondere în privința vânzărilor online.
În 2023, gospodăriile din UE au cheltuit peste 1,035 miliarde de euro (echivalentul a 7,1% din PIB-ul total al UE) pentru „Alimente și băuturi nealcoolice”. Aceasta reprezintă o pondere de 14,3% din totalul cheltuielilor gospodăriilor , comparativ cu 2020 cu o pondere de 14,8%.
Conform datelor Eurostat, cele mai mari ponderi pentru cheltuielile cu „Alimente și băuturi nealcoolice” în 2021 au fost înregistrate în: România (24,8%), Lituania (20,4%), Bulgaria (20,1%), Estonia (19,9%), Polonia și Slovacia (ambele 19,6%). Comparativ cu 2020, ponderea cheltuielilor totale ale gospodăriilor pentru alimente a scăzut în toate țările UE, cu excepția Poloniei și Slovaciei, unde a crescut. Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Grecia, Lituania și Croația, Estonia și Slovenia.
Sursa evz.ro
S-ar putea să te mai intereseze
Cinci bărbați, cu vârste cuprinse între 17 și 26 de [...]
Un incendiu a avut loc în această după amiază la [...]