Curierii vor raporta la ANAF comenzile plătite ramburs

Curierii vor raporta la ANAF comenzile plătite ramburs

Ordinul prin care firmele de curierat trebuie să ofere ANAF informații cu privire la plățile în numerar a fost publicat în Monitorul Oficial. Peste 40.000 de români care lucrează în companiile de curierat şi în cadrul Poştei Române vor raporta fiscului detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs (la livrare) pentru produsele comandate online.

Firmele de curierat vor trebui să completeze formularul 395 – Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional, potrivit Hotnews.

În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poştale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilităţii secretului corespondenţei, să furnizeze lunar, organului fiscal central informaţii referitoare la trimiterile poştale care au ca şi particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate.

Astfel, firmele de curierat vor transmite către ANAF următoarele informaţii:

• numărul de înregistrare şi data trimiterii poştale;

• datele de identificare a expeditorului;

• numele şi prenumele în cazul persoanelor fizice şi denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;

• adresele de expediţie respectiv livrare;

• contravaloarea bunului livrat.

Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie şterse automat, după împlinirea acestui termen.

Furnizorul de servicii poştale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central.

Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.

CATEGORIES
TAGS

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus (0 )